Mini logo

Gammal webbläsare.

Upplev webben säkrare och snabbare med en ny webbläsare.
Vi har optimerat Mini för morgondagens krav på tillgänglighet.
Läs mer här browser-update.org
Tips: Du surfar alltid uppdaterat med din smartphone.

Uppdatera din webbläsare
Boka provkörning

MINI CONNECTED.

Har du frågor kopplat till MINI Connected, MINI app, Remote Services eller kartuppdateringar, vänligen kontakta oss på:

BMW Northern Europe AB
E-mail: miniconnected.se@mini.se
Telefon: 020-676 677

Öppettider:
Måndag till fredag 8-20

MINI FINANCIAL SERVICES.

Om du har frågor rörande MINI Financial Services, vänligen kontakta oss på:

BMW Financial Services Scandinavia AB
E-mail: kundservice@mini.se
Telefon: 0200-22 82 00

Öppettider:
Måndag till fredag 8-16

ÖVRIGA FRÅGOR.

För övriga frågor om till exempel våra modeller, utrustningnivåer, andra produkter eller hemsidan, vänligen kontakta oss på:

BMW Northern Europe AB
E-mail: se.kundsupport@bmwgroup.com
Telefon: 020-120 23 23

Öppettider:
Måndag till fredag 8-16

FAQ - VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Att hantera ett finansieringskontrakt innebär inte alltid mängder av pappersarbete. Här har vi sammanfattat några vanligt förekommande frågor och svar. 

  • Hur anmäler jag autogiro?

    Anmälan till autogiro gör du enklast via din Internetbank där du väljer BMW Financial Services Scandinavia AB som betalningsmottagare. Observera att det tar några bankdagar innan det slår igenom. 

  • Vad gör jag om jag byter adress?

    Anmäl din nya adress till vår kundtjänst genom att skicka ett email till kundservice@mini.se

  • Kan två personer äga en och samma bil?

    Ja, om en person står som medköpare på kontraktet kan man välja vem som skall stå registrerad i bilregistret. För att försäkringen ska gälla måste den personen som är registrerad i bilregistret vara den verklige ägaren och huvudsakliga brukaren till bilen. Läs mer om försäkringens villkor under Försäkring.

  • Måste man ha fast arbete för att få en konsumentkredit?

    Ja, tillsvidareanställning krävs sedan minst ett halvår. 

  • Kan man försäkra bilen på någon annan person?

    Nej, försäkringen kan enbart tecknas på personen som är registrerad i bilregistret på bilen. Personen som är registrerad i bilregistret på bilen måste vara den verklige ägaren och huvudsakliga brukaren för att försäkringen ska gälla. Läs mer om försäkringens villkor under försäkring.

  • Varför måste en privatperson lägga 20% i kontantinsats på en konsumentkredit?

    Det krävs enligt konsumentkreditlagen. 

  • Kan ett företag köpa en bil på avbetalning, dvs. teckna ett billån?

    Ja, om företaget hellre vill äga bilen än leasa den. 

  • Vad händer när lånetiden är slut?

    Vi tar kontakt med dig i god tid innan kontraktet löper ut för att informera om valmöjligheterna.

  • Vad är effektiv ränta?

    Den totala förräntningen på månadskostnaden inklusive administrationsavgift och uppläggningsavgift.

  • Varför stämmer inte den avdragsgilla räntan med totalt inbetald ränta?

    Enligt skatteregler får ränteavdrag göras på högst 14 amorteringar per år. Har man gjort flera amorteringar dras räntan först nästa år.

  • Kan man göra extra amorteringar på sitt avbetalningskontrakt?

    Ja, det kan man. Hur du går till väga står på baksidan av våra fakturor. Du kan välja mellan att få lägre månadskostnad eller kortare lånetid.

  • Vad gör jag om jag har klagomål?

    MINI Financial Services tar alltid klagomål och synpunkter från kunder på stort allvar och eftersträvar att använda detta till förbättring och kvalitetssäkring.

    Om du är missnöjd:
    I första hand ber vi dig kontakta oss via telefon, brev eller e-post, varefter vi handlägger ditt ärende och ger dig ett svar. Är du inte nöjd med vårt handläggande av ditt ärende, ber vi dig kontakta den handläggande medarbetarens chef.

    Om du efter avslutad handläggning inte är nöjd med vårt beslut kan du vända dig till något av följande alternativ:

    Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
    Box 174
    101 23 Stockholm

    Telefon: 08-555 017 00
    Telefontid: 9-12
    Telefax: 08-555 017 01

    Allmän domstol
    Mer information hittar du på www.dom.se

    Konsumenternas Bank- och finansbyrå - kostnadsfri och opartisk vägledning
    Box 242 23
    104 51 Stockholm
    Telefon: 08-24 30 85
    www.konsumentbankbyran.se

    Konsumentverket i din kommun
    De flesta kommuner i Sverige har en konsumentvägledare. Mer information hittar du på www.konsumentverket.se

  • Är månadskostnaden fast under kontraktstiden?

    Månadskostnaden kan komma att ändras under kontraktstiden på grund av förändringar i rådande marknadsläge. I kontraktets allmänna villkor finner du mer information om exakt vilka faktorer som kan påverka din månadskostnad. Som kund hos oss får du i förhand information om eventuella justeringar på din månadskostnad. 

  • Kan min leasingavgift förändras?

    Leasingavgiften kan komma att ändras under kontraktstiden på grund av förändringar  i rådande marknadsläge. Din leasingavgift är rörlig och kan både minska och öka. STIBOR90 och vår refinansieringskostnad är det som basräntan baseras på. I kontraktets allmänna villkor finner du mer information om exakt vilka faktorer som kan påverka din rörliga månadskostnad.

    Som kund hos oss får du i förhand information om eventuella justeringar på din månadskostnad.

BMW Northern Europe AB
Vetenskapsvägen 10

Box 775
SE-191 38 Sollentuna
Telefon växel: 08-470 60 00